Kundvårdstips!

kundvard.jpg

Behöver du se över dina kundvårdsrutiner? Här kommer några tips... 


1.  Se till att påminna dina kunder om din existens - och om den produkt eller tjänst du erbjuder med jämna mellanrum. En enkel liten påminnelse kan vara allt som behövs för att kunden ska återvända till just dig.

2. När en ny kund har accepterat en offert är det en bra idé att höra av dig några veckor därefter; ring för att kolla så att kunden känner sig nöjd. Att bygga starka relationer med dina kunder på det här sättet är såväl trevligt, som det kan ge bättre lönsamhet i framtiden.

3. Om du får veta att en kund är missnöjd är ett tips att alltid adressera detta missnöje så fort som möjligt - och lös problemet så klart. Att ge en missnöjd kund känslan av att du verkligen bryr dig om just henne eller honom kan göra denne ännu mer lojal än din mest nöjda kund.

4. Fira 1-års, 5-års, 10-årsjubileum! Har du haft trogna kunder under en längre tid? Kanske abonnerar de på dina tjänster eller handlar dina produkter återkommande? Visa dem att du uppskattar dem och gör något speciellt på just er jubileumsdag!

Lycka till!

//Mikaela